WHat's Nuffy Say?

26 March 2009

FOGGING si ChikuGunya..

Betul ke tak ejaan aku tentang wabak penyakit terbaru yang dibawa oleh spesis nyamuk tu ha..Baru-baru ni pulak kawasan setinggan aku dihembusi asap tebal akibat kementerian kesihatan datang fogging kt umah bg mengharamkan nyamuk itu membiak di kawasan kediaman kami.Memang tutup awal la kedai2 petang tu.Semua nya gara-gara dr halim disyaki denggi/chikugunya..ntahla mana satu.So petang tu jugak semburan dilakukan dengan notis awal disebarkan pd tengaharinya.

So,petang tu kaklong n anak2 nye dihalau balik (yerla takut sedutt bau busuk n fog tebal tu)..So kitorg sambil tunggu asap tu di bawa dek angin,lepak kedai bawah payung depan umah,tp still bau kuat gile asap tu menusuk kat celah bulu hidung...tak tahan.Nasib baik sempat makan siap2.Tengok la sendiri macamana asap tebal mengganas di taman rumah kami..kekekeke..adios.

Masa asap baru berarak pergi..
nmpak kan umah tu
Ni asap dah penuh kat depan,tak
tutup rumah teres nmpak dah umah td..


Sebelum fogging bermula

Selepas,umah penuh asap berkepul

Esoknye ada pegawai datang umah kami cek tandas dan air bertakung...cess..dia siap ketuk pintu dapur beb..kikiki..

6 comments:

Shima Sulaiman said...

woh kat Serdang pun dah start gak wabak ni..Diorg start fog subuh..biasanya maghrib klu keje2 gitu..ni mesti nyamuk jenis dok berembun pepg hr atau sebelum 'diorg' kuar gi mencari rezeki -darah manusia le:P

myza said...

tu laa..risau mndengarnye..siap kementerian dtg cek.naik la ataih umah awal2 pagi membuat liputan..huhuks

raptorarena said...

msti letih mengemop pastu, hehe..

Shima Sulaiman said...

mandak, klu nak bg antibodi kuat, masa dia fog tu nganga je mulut besar2 kat corong dia tu pastu telan asap2 tu...confirm, nyamuk tu x berani nak dekat kekekeke

myza said...

itula yg dilakukan oleh mr apis.beliau duk dlm bilik je masa fogging..siap merokok tu.kebal..kebal...ekekekke...

Shima Sulaiman said...

hahahaha....confirm nyamuk x berani nak singgah..baru sampai kat pintu, terpelanting balik ke dapur hahaahah

.