WHat's Nuffy Say?

01 September 2009

HARI YANG MALAS



Sabtu lepas baru balik dari pekan pahang..bercuti konon sambut puasa kat umah mak.Tinggal laki sengsorang kat melaka..kesian(dia ada kelas ok)..Sampai je melaka my hubby fetch me kat melaka sentral (naik bas aje huhu..)..Bila dapat tengok muka hubby tanya khabar seme,lega la dia okay2 aje seminggu ditinggalkan sorang..thehehe..

Lepas seminggu tinggalkan umah,aiseh tengok dari luar macam tak terurus aje,rumput liar depan laman tumbuh macam cendawan lepas hujan,aiseh..baru jek cabut minggu lepas,cepat jek naik..jiran sebelah baru renovate umah bahagian depan sebelum puasa hari tu lagi.Tengok macam dah siap.Lega,takla anak dia membaling sampah dalam laman kami lagi lepas ni..hukhuk..Geram juge kadang2..UIsk tetiba mata terpandang lebihan simen ade bertempek kat tepi longkang,atas laman umah kami..adui,kalau ye pun baik ati En.Jiran nak sedekah simen buat le elok2..Ni tak comot ditampal sebelah longkang bahagian kami..Nasib baik tak kene rumput karpet aku..Kalau tak mmg batal pose aku kerjakan..Eceh..telebey plak..

Tak habis kat situ je "kerjarumah" yang bakal ada dalam list aku,masuk je dalam rumah,mak aih seleraak.Bila tanya En.Hubby dia jawab "Biasa lah student..study time mmg bersepah.."..EMm takpela aku paham la student bila study buku tah kemana,kertas tah kemana.Abes satu ruang tamu macam tak cukup besar dia mentelaah..Dalam otak aku,nanti jela kemas,sapu2 depan ni.Kat dapur plak,ok la.credit to him,cuma aku nak kena kemas barang yang baru beli dari market tadi..ai malasss

Dalam bilik pulak kain baju menimbun tak berlipat lagi..Padahal duk dua orang aje.ekekek..erm papepun kena start immediately jugak kerja2 listed nih..Kalau tangguh makin naya..buatnya orang datang rumah..hancuss..Tapi bulan puasa sape nak bertandang teratak buruk gue nih..ceh.perassan.Tapi malasss malass sangat.Rasa nak tido aje hujan hujan nii..wohoho..



3 comments:

shazika said...

jangan malas2

Mamajenn said...

myza, akak baca pun dah cukup penat..ye, lebih baik tido bila keje umah dah melampau byknya hehehehhe

myza said...

ahahaha..baca pon penat..tu la panjang sangat en3 tuh kot..yerp tido is the best solution ever...ngeh ngeh

.