WHat's Nuffy Say?

18 November 2010

Kegembiraan diganti Kesedihan

Salam to all
Selamat Aidiladha
Macamana dengan raya kawan2 tahun ni
Semoga sentiasa di bawah RahmatNya

Allahuakbar..gembira betul raya haji saya kali ini
Beraya di mentakab bersama abg abg saya
Ketiga2 abang saya ke mentakab menyambut hari raya bersama
Walaupun hubby saya takde dan my sis balik ke Lipis (xdpt sertai)
tapi still meriah dan gembira..At least jumpa sedara dan siblings masa raya smlm
sedikit sebanyak mengurangkan kesedihan raya tanpa suami saya..
Thank u Allah..

But today, just now something happen
Dapat berita buruk daripada BIL (brother in law)
My BIL singgah ke rumah di sg petani to drop something
But then they found out that someone dah pecah masuk rumah
I was tols that a day before Raya my FIL visit and check our house
Nothing happen, mybe penyangak pecah masuk malam raya or else
Jiran pula kebetulan takde..Sedihnyaaa..u all leh imagine tak how sad i feel right now..?

Nothing much loss.but i think they do know that our house vacant..selalu orang dtg visit jap2 je
Xde orang duduk pun.thats why la kot..My home theater set gone.Ya Allah betapa Ujian Mu aku hadapi dengan tabah..Berilah aku kekuatan..Now my SIBs tengah buat police report and my hubby waiting for comformation from office to hav emergency sign OFF.Semoga office dapat reliever secepat mungkin.Kesian hubby dengan probs atas kapal lagi,dah la baru abes kena survey,be strong bebeh..errmm sekarang kepala saya sangat pening dan nak pecah..I feel sick..and mess! Macam2 dalam fikiran.Rasa nak nangis pon ade..huhuhu..Tapi sy pujuk hati,sesungguhnya Allah itu maha adil.Setiap kejadian dan musibah pasti ada hikmah.Allah Maha mengetahui...

Tu saje entry sedih/no picts/luahan saya kali ni
Next entry picts Raya Haji I/Allah..

Love,

2 comments:

izalemo said...

ya Allah..hurm..
lpas neyh x boleh tggal lmela umah..
mst owg da target..kne mntk la tlg spe2 stay umah uh rmai2..takowt krg die pcah msok ag..da tau owg xdew..moge2 x brulang ag..amin

Mamajenn said...

kena pasang alarm system la jwbya. Tp phone no in-law kena bg kat jiran2 la. In case bebunyi, diorg blh suruh in-law dtg cek n offkan alarm tu.

.