WHat's Nuffy Say?

Showing posts with label jalan-jalan. Show all posts
Showing posts with label jalan-jalan. Show all posts

30 January 2014

Gua Kelam Perlis 2013

Assalamualaikum..
Bertemu lagi dalam imbasan 2013
Post yang tak sempat publish hohooho..

Tengah2 malam ni xdapat lelap mata
Pusing kiri xkena kanan xkena
Qaish pun belum tido dah lewat malam ni main bola ish3
Tadi tiba2 dia tarik tangan mama sambil ckp
Q: mama, toomm tommm.."
Mama: Jomm p mana??
Q: Too aaa..tommm..
Mama:: Ish Qaish nak p mana malam ni
Q: p ikot ayahh..
Mama: Alahai Qaish mana ada ayah,ayah keja la kat kapal...*usap2 kepala dia*
            Qaish rindu ayah ka?
Q: *stop tarik tgn mama* ha..
M:  Qaish nak ayah ka?
Q: Ha *sambil termenung*
Mama: Ok esok kita helo ayah ok
Q: angguk2 *tatau le paham ke idok*

Soobbsss sedeyh mama nak oiii!~~dah la ayah xde line ni..

Eh eh..melalut la pulak..Okla
Jom kita tgok review lawatan kitorg ke Gua Kelam
Hujung tahun lepas ney..saja bawa Qaish jenjalan..
Gua pun cantik, air pun sejuk,,nyaman je sesuai beriadah kat taman tu ;)






05 October 2013

our 5th anniversary

Assalamualaikum

Salam jumaat yg indah

5years ago 3 oct 2008 ..Aidilfitri ke 3
adalah malam kami diijabkabul sebagai suami isteri yg sah
Alhamdulillah dah 5 tahun berlalu
Dan rasa kasih n sayang masih tetap utuh
Setelah onak dan duri *ayat cliche*
Thank u Allah atas kehadiran Qaish menyerikan lg hidup kami

Mama celebrate with lil Qaish je
Having chicken soup with macaroni, Chicken grilled salad
And a piece of cheesecake from kenny Rogers..yummy
Small n simple celebration yet memorable
Even without my lovely husband
Yang sedang mencari rezeki di lautan sana
we miss u ayah..TQ wish pakai satelite fon wpun byk termissed call huhu
And thanks a lot everybody yg wish n doa2 baik2 utk family kami ..
especially kak siti Nor n hubby yg share same anniversary date with us :)






And mama dapat sebalang rainbow cookies from ASTS
Thanks a lot kak sebab sudi bg jamah these colourful & tasty biscuit
I assume this as our anniversary gift la kan hihi TQ so much sis


YUmmeyyh! Qaish suka ngap2..

p/s: HAPPY BIRTHDAY to Adam Najmi my lil nephew & my SIS in LAW in france KAK FARIDA.sharing this beautiful and happy day with both of them..

28 September 2013

Hectic weekend~

Assalamualaikum..
Bismillah..

My herO mr spider?

Both me & Qaish exhausted from busy weekend..busy la sgt**mata ke atas**
Last week after pakcik's hubby passed away,his wife tiba2 jatuh sakit
Kesian dekat Long som, kena serangan asthma with infection dlm paru2
So both of us rushing balik Perlis..me driving in sleepy mood *__*
And thanks to Allah nothing happen and Qaish sleep all way back to kampung

5days there, visiting makcik and also accompany my MIL n FIL
Looking at how my FIL still work soo hard on their paddy job..kesian sgt
Sepatutnya usia mcm tu dah boleh rileks kat rumah kan ..sampai ganggu kesihatan dia
After day 5 we decide went back to Sg Petani.Uruskan some problems and meet customer Bdelima
Thanks Qaish jadi peneman mama all this long..Love U!

Selang sehari my SIL come spending time at ur house
Apa lagi seronok sgt Qaish melayan his kazenn.sampai nak ikot balik haha..
Sabar la Qaish nanti mama bagi adik yer.. 
Sabtu tu wat kerja gila ajak my SIL berjimba kat KL
Kebetulan mmg free from any delivery or any appointmnet soo
Laayanns sgt,,sebab rasa tension dan nak p release dgn shopping *kononnnnya*..
Dan sehari sebelum tu my hand got injured (twisted by gater) sgt sakit
But alhamdulillah nothing serious like broken arms ot etc happen
Just lebam2 biasa *thanks to lelemak d tgn aiii**

Well actually xla nk shopping pape sgt pun just window shopping ja pun
Maklumla kami org x berapa senang hehe minyak pun makin mahal
Sejajar itu mama just bawa Qaish yg berjimba actually..sampai penat2 dia 
Sampai tido pun mimpi ..penat sgt la ank mama tu..main punya pasal dgn kazen2
But well we had good time at KL..jumpa achu & achik
Karaoke session for 4 hours, went to Midvalley & Sunway
spent time kat ice skating n Megakids..Overnight at putrajaya..
Such a greaattt place to released everything out..

Meanwhile ayah on his way back to KSB and he called mama 
Ask us..all of us to meet him kat kemaman..Oh My..masa tu berbaur perasaan
He said alang2 dah ada kt KL lajak mai kemaman..aduhai
Sorry ayah..dahla tumpang org ..lagipun we bring kainbaju cukup2 jee
Tambah pula driver dah surrender..penat melayan anak2 ni ..
So cakap kat ayah next time mama bawa Qaish jmpa ayah
Tunggu mama balik pahang ni boleh la bmalam kt sana.Soorry ayah
Ayah pun paham je..wpun a liltle bit sad..it sokaayy nasibbaik Qaish x reti lagi hahakss

Dan sempat jugak kitorg celeb bday SIL kat KL
Kena jugak la dia tepung cuma xdan campak dalam pool je hihi
Nasib baik la dia kali ni..And thanks for the tastyy cheese cake
2 jenis pula adik adik kakak twin belanje..Nom nomm :) gambar takde sbb sensored hihi


swimming sensation

Megakids Indoor playground Midvalley
Mahal tapi berbaloi sebab parent sekali boleh masuk n main slides!
Plus tempat besar n selesa ada toilet/surau


Ok mama dh siapkan station brg mainan Qaish plz jgn sepah sgt laaaaa yer
mama kan pemalasssss,,,


Getting his last jab 1 and half year! Doin great my boy,
p/s: Seronoknya org tu haoneymoon sempena anniversaryy..^___^ happy holidays yer



.